Tuesday, June 30, 2009

Sultan Melaka @ Astro Ceria



Hello.. Apa khabar semua. Anyway Erry baru sahaja selesai membuat show jemputan di Laman Budaya Shah Alam hari Ahad baru baru ini atas jemputan Majlis Perbandaran Shah Alam. Erry nak ucapkan ribuan terima kasih kepada pihak penganjur terutama Encik Fahmee pengawai kebudayaan MBSA.

Okay update terbaru hari ini Selasa, Rabu dan Khamis Erry akan busy dengan sebuah drama komedi yang akan disiarkan di Astro Ceria yang menampilkan Erry sebagai Sultan. Produksi ini adalah produksi yang diterbitkan oleh Afdlin Aman Ramli dan pengarah nya Opie Zamie (Mat Rock dalam Spanar Jaya)

Untuk pengetahuan semua walaupun drama ini berkonsepkan komedi tapi dailog nya agak susah sebab bukan senang nak mengingati dialog dialog zaman purbakala meskipun telah diolah dalam bentuk komedi. Fuh.. berpeluh peluh jugak Erry untuk menghafal skrip yang diberikan.

Anyway Erry suka jugak sebab inilah kali pertama diberi peluang untuk melakokan watak sebagai Sultan (hehehehe). Yang bestnya pengarah Opie dan pelakon kanak kanak juga terlibat dalam pembikinan drama ini. Kepada anda semua kalau cerita je tapi tak de gambar untuk dilihat tak best jugak kan. Apa kata kita sama sam saksikan gambar gambar dibelakang tabir pembikinan Drama ini. Ayuh...

Sedang di make upkan-Letak Misai

Make up check ok ke tak


Set


Opie berlakon juga sebagai pengarah~

Hang tuah, Hang Jebat dan lain~ gagagag

cuba teka sapa nie inilah pelakon filem Syurga Cinta yang belakon bersama Heliza dan Awal

Rakyat Jelata bersama panglima & hulu balang


tgh menghafal skrip~Adoii apehel la susah bebenor teman nak ingat nie~~


Ambik la gambar aku tgh pening lalat nie~

6 comments:

Neyra Shazeyra said...

sho cute ade misai seme cmtu. haha

Official Blog of Erry Putra said...

Cute? hahahah kelakar

clockwork orange said...

AGAK LWAK R KNA JADIK SULTAN..
KEM SLM KAT HAZIQ NNT

Suryss said...

haha~x comel!x da misai lgi comel..hhohoh

[babygreen]=))) said...

hahaha!!!jady sultan seyh ... =))) hehe kesian nye naq hafal skrip smpai pening lalat ...misai bedek qe tu ?? ..hehe ..ok have fun !!=)))

Official Blog of Erry Putra said...

heheheh Bukan selu jadi sultan tuh!